top of page
  • יאיר צוקרמן

המלצות לחודש חורפי

מאת: יאיר צוקרמן


עברה תקופה לא קצרה מאז המלצות ההאזנה הקודמות. קרה המון לאחרונה ואני לא מדבר על האומיקרון, אני מדבר על כך בשבועות ובימים האחרונים יש התפוצצות של מוזיקה חדשה. אז בואו נעזוב את התחלואה ואת כל צרות העולם שבאות בצרורות ונתעסק בשירים. ההמלצות לפניכם, שימו אוזן:


1. נומקה – נראה שלעולם

בדרך לאלבום חדש בעברית נומקה מוציאה לאוויר העולם את השיר "נראה שלעולם" שעושה רושם שהוא, כמו השירים "תחושה של סוף" ו"אבן בנעל" שיצאו לפני מספר שבועות, מכניס אותנו אל התחושה של ההתבגרות הבלתי נגמרת בחיים או פשוט לסיפורו של דור שלם.


2. רוני וגיל בר הדס - בלילה – מתוך פרויקט יעלה ויבוא, משירי יורם טהרלב

מדובר בחידוש מחלקו השני של אלבום המחווה לשירי יורם טהרלב, שיצא בתזמון מצמרר בדיוק לפני מותו. עיבוד תזמורתי קסום לשיר ותיק ושירה נוגה של האחים בר הדס (הרי הם רוני וגיל בר הדס), שלא חסרים להם שירים יפים כל אחד בעצמו ובעצמה.


3. תמר אייזנמן – אלבום חדש: Rain & Dirt

עבר זמן מאז היצירה האחרונה של אייזנמן, וממקומה בגולה, בניו יורק, מוציאה כעת אלבום באנגלית שהוא חוויית גיטרה ורוק שמזל שתמר שם כדי להביא אותה החוצה. אלבום שכולו הנאה, ליריקה ומנגינה חוצבות להבות. מומלץ לשמוע מהתחלה ועד הסוף (מזל שאדל גרמה לספוטיפיי לא לעשות שאפל בניגון אלבומים).


4. הילה רוח - Sprint

הילה רוח היא יוצרת שהכרתי ממש לא מזמן וגיליתי שאפשר לקחת גיטרה קשוחה, לצרף מילים שעושות לחשוב והרי לכם השיר שפתח אותי לעולמה של רוח, ספרינט, שהוא בעצם הריצה של כולנו לשום מקום באוקיינוס הכלום שלנו.

אייזנמן, רוח, בר הדס, נומקה

5. גארדן סיטי מובמנט מארחים את לולה מארש – Summer Night

מפגש הענקים של גארדן סיטי מובמנט ולולה מארש, שני הרכבים שעושים את זה בעולם בגדול, יצר את השיר הקליט והכיפי הזה, שיר שמופיע במשחק המשוחק ביותר בעולם, נגיד, למשל, פיפא 2022. והקליפ, שבהתאם למאורע צולם במגרש כדורגל, הוא תענוג לעניינים ובטח שלאוזניים.


6. איציק פצצתי - את כמו (חי ממועדון הבארבי)

נכון, הוא יושב הרחק בניו יורק אבל זה לא עוצר אותו מלשחרר שירים ואלבומים ליושבים בציון. והאחרון שיצא הוא השיר הזה שהוקלט בהופעה במועדון הבארבי עוד לפני שמישהו ידע מה זה קורונה. אם הייתם שם, שלחו לפצצתי הודעה ותקבלו קרדיט רק כי השתתפתם בחגיגה.


7. זיו – יש המון

אם לא יצא לכם להכיר את זיו, אז אתם חייבים להכיר, ככה פשוט. באווירה חלומית ואלבום חדש, שיר הנושא שלו "יש המון" הוא בדיוק מה שצריך כדי להירגע.


8. דניאל נץ - The Queen is Naked

היא חדשה בנוף ושרה באנגלית והסינגל שהוציאה מתוך ה-EP הראשון שלה הוא המראה שהיינו צריכים כדי להיכנס לעולמה שחושף בדיוק במידה הנכונה.

זיו, גרדן ולולה, דניאל נץ, פצצתי

9. פולי טרי – On & On

אלכס משה מנהיגה את הרכבה Folly Tree ונותנת לנו הצצה מדהימה לאלבום השני שלה הקרב ובא. יחד עם Iogi נוצר שיר מעולה ורגיש שהקליפ שלו הוא יצירת אמנות בפני עצמה, קסום לגמרי.


10. סלון קורטינה וקובארי – מהשמיכה לים

אנחנו אמנם לא בקיץ ובחוץ סערה מטורפת, אבל תחושת התבגרות ושמיכה וים אפשר לשאוב בכל מצב, כי איך קובארי אמרה פעם: "בשביל זה כותבים שירים" וזו סיבה מספקת שתאזינו לתענוג הזה, יחד עם פרויקט סלון קורטינה שמעניין מה יוציאו עוד בהמשך.


11. ג'ני פנקין – עוד פעם

ג'ני פנקין, סולנית הרכב הדיסקו פאנק "מסוק" כמובן, בונה את קריירת הסולו שלה בעברית! ומה יותר כיף מזה. שיר חכם, מלא בס טוב, קליט וגרובי כי אפשר ליצור בז'אנר הפאנקי בעברית, זה בדיוק מה שג'ני מראה שהוא הרבה יותר מאפשרי.


12. רועי דורון – אלבום חדש: שחיית כלב

תיכון מגשימים? העיר הזאת? איציק פצצתי? ג'ימבו ג'יי? לא לא, הפעם זה סולו. רועי דורון, הבסיסט הבלתי מעורער של תיאטרון האינקובטור, מגיח עם אלבום סולו מלא ברגש וחכמת חיים.

רועי דורון, פולי טרי, ג'ני פנקין, סלון קורטינה וקובארי

13. תמר שכטר – לאט לאט

תמר שכטר מוציאה לאוויר העולם שיר גיטרה אקוסטי עדין ויפה, המדמה את היציאה הבלתי אפשרית מהקונכייה. כל קונכייה, בכל מצב בחיים.


14. קרן אטינגר – טיימינג

האם יש טיימינג נכון בחיים? האם הכל זה עניין של תזמון בעצם? לפי אטינגר, יוצרת עם שירים מתוקים לגמרי, זה הדבר סביבו הכל קורה! וזה לא קל, לא קל בכלל.


15. הקולות הצפים – אולי השמש עייפה

הם הרכב יחסית חדש אבל הוקם לפני הקורונה, ולפי מה שהם כתבו בעמוד שלהם מדובר למעשה בפיוז'ן דרום אפריקאי וזמר עברי מוקדם. ויש שם גם איזה שדרן רדיו מוכר. וזה שיר על שמש בעברית בהפקה של שוזין – תענוג בקיצור.


16. אור אדרי יחד עם קרני פוסטל – מוזה

אור אדרי, בסיסטית העל, מארחת בשירה "מוזה" את קרני פוסטל המעולה ושתיהן צועדות לעולם מלא (או שלא) במוזות שעושות לנו את זה. השיר הנפלא הזה הוא חלק מהאלבום החדש של אדרי "20 צעדים".

אור אדרי וקרני פוסטל, קרן אטינגר, הקולות הצפים, תמר שכטר

17. נומוק - אלבום חדש: Calm On

זהו האלבום הראשון של Nomok, נועם חבקין, האיש והסינטים של להקת מסוק, ליקוויד סלון, A-WA, אביב גפן ומי לא, מוציא לעולם את האמביאנט הפרטי שלו והוא מלא בקוסמיות.

נומוק

עד כאן להפעם, שימו אוזן :)

272 צפיות0 תגובות
bottom of page