top of page
  • רועי ערמוני

יש קול חדש ומיוחד בסביבה

עודכן: 18 באפר׳ 2021

"קול מקומי" הוא פרויקט מוזיקלי חדש ששם את הפריפריה על הכוונת ולא מפחד ללכת אחרי חזון מוזיקלי-ציוני. ישבתי לשיחה עם גיא גולדשטיין, האיש שמאחורי הקול הרענן הזה.


אהלן גיא, אני שמח לארח אותך כאן בשימו אוזן, אתה מוביל את פרויקט "קול מקומי", שעליו התכנסנו לדבר, אז ראשית תספר לקוראינו במה מדובר?

קודם כל שמח שהזמנת אותי! אני מעריץ של שימו אוזן וכיף גדול להיות פה! קול מקומי הוא פרויקט שהקמתי כדי לאפשר במה למוזיקאים ומוזיקאיות צעירים שיוצרים מחוץ לפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, במטרה לקדם יצירה כנה מחוץ לפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל ובמטרה לפתח תרבות מוזיקלית מחוץ לעיר. הרעיון נולד בטיול בלונדון, כשעברתי בשכונה מזרחית בעיר וראיתי חלל אומנות פתוח שהתושבים מנהלים עבור עצמם וחשבתי שזה קונספט של יצירה שיעבוד מעולה בארץ. ניסיתי להרים אותו ברמת השרון (משם אני במקור) ולא הצלחנו ליצור את שיתוף הפעולה הרצוי מול העירייה. הקונספט התעצב לאט לאט בשנה בה גרתי בערבה, כשהבנתי שקשה עד בלתי אפשרי להיחשף שם למוזיקה שסוטה אפילו בקצת ממה שמשמיעים ברדיו. מהקושי הזה נולד "קול מקומי".

מה צורת העבודה של "קול מקומי"?

אנחנו מחפשים הרכבים שיוצרים במקומות ייחודיים ואז מפיקים באותם אזורים סשן של כמה הרכבים מקומיים, באווירה של מיני פסטיבל מוזיקה. את ההופעות אנחנו מצלמים ומקליטים ויוצאים מהם קליפ לייב-סשן שמייצר תעודת זהות מוזיקלית להרכב. בצורה הזו, בהופעה עצמה אנחנו חושפים את ההרכבים לקהל המקומי באזור שלהם ובעזרת פרסום הקליפים גם לקהל מגוון בכל הארץ.


הסשן הראשון שהפקתם היה בנירעם, מופע של 4 להקות. בניגוד למה שהתרגלנו בקורונה, המופע לא שודר אלא הוקלט בלבד לטובת שימוש שלכם ושל האומנים. איך היה לעבוד בקונספט כזה?

הסשן בנירעם היה ניסוי כלים ראשון שלנו עם הקונספט ולכן לא הגענו לשידור לייב, שמצריך הכנה טכנית ותקציב. בגלל שאנחנו עובדים בהתנדבות כרגע, לא שילבנו סטרים באירוע, אבל ההתייחסות היא זהה. האירועים שלנו הם ברמה הראשונה ערבי הופעות, במטרה ליצור חוויה טובה לקהל ולהרכבים, גם פיזית וגם וירטואלית ומתוך החוויה הזו אנחנו חותכים את הקליפים. בעקבות זה ההבדל היחידי מבחינת הערכות היא להוסיף את הסטרים, את זה אנחנו מתכננים לבדוק באירוע הקרוב שאנחנו עורכים ב"פונדק" בירושלים.

עלמה גוב, מתוך הסשן בנירעם. צילום: טל שרר

מה היו הפידבקים הן מצד האומנים והן מקהל העוקבים שלכם?

התחושה היא של להתפרץ בדלת פתוחה. הקורונה יצרה ווקום של אמנות מכל הארץ שרק רוצה לצאת ואנחנו שמחים לספק במה. ברגע שהרכב מגיע באווירה טובה ומתחבר לקונספט שלנו, אנחנו רק רוצים להרים לו וזה פשוט הופך את החוויה לכיפית לכל הצדדים. בסופו של דבר, אנחנו עובדים בשיטת שכר חליפין: ההרכב מגיע להופיע ובתמורה מקבל קליפ מהסשן, אז אנחנו מרוצים וההרכבים מרוצים. הקהל עדיין בבנייה, אבל מרגישים שהכל קורה בצורה טבעית. לדוגמא, הגעתי כמה חודשים אחרי הסשן לנירעם והחבר'ה שהיו בהופעות שמעו שירים של עלמה גוב שהופיעה אצלנו וגדלה בכפר הנוער ביכורים שבאשכול. זה היה הכי מרגש שיש כי זו בדיוק המטרה שלנו בפרויקט, לקדם מוזיקאים צעירים ולהרחיב את הקהל שלהם.


הבנתי שאתם צוות שפועל יחד. מה התפקיד שלך ומה עושים היתר?

אנחנו עובדים עם מספר גורמים קבועים שהצטרפו לחזון שלנו. השותף העיקרי שלי הוא סתיו פרגר מאולפני OLiS, שבגלל אמונה ברעיון, מספק את כל המענה של הסאונד וההפקה המוזיקלית, ומאפשר לי שקט נפשי מדהים להתעסק עם כל השאר. אני וסתיו עובדים עם צוות מתחלף שנבנה מאירוע לאירוע ומורכב מאנשים שמאמינים במה שאנחנו עושים. בגלל שכרגע אין לנו יכולות לשלם משכורות אמיתיות (שזו מטרה גדולה של "קול מקומי", לשלם משכורות לאנשי מקצוע מהאזור בו אנחנו מפיקים אירוע), מי שמצטרף אלינו מגיע מאהבה למוזיקה עצמאית. סתיו והצוות מOLiS, אורי וולף שביים את הסשן בנירעם, יעקב צים העורך שלנו ועוד רשימה בלתי נגמרת של אנשים שמספקים לנו מקצועיות בנישות שלהם, הם אלו שמאפשרים לדבר המדהים הזה לקרות.

עם דעיכת הקורונה (בתקווה) השאיפה היא לארגן אירועים עם קהל?

במילה אחת, כן!!! אנחנו מאמינים בקשר שבין המוזיקאי לקהל, כטריגר להתאהבות במוזיקה. המטרה היא לשלב את הקונספט של קול מקומי, שמחזק הרכבים קטנים וחדשים עם מוזיקאים מסדר גודל מוכר יותר, באזור בו גדל האמן. הקהל המקומי יגיע כדי לשמוע אמן מוכר והמטרה שלנו שיצא עם רשימה של הרכבים שלא הכיר ועכשיו יתחיל לשמוע. אנחנו שואפים לייצר אירועים שמתבססים על תוצרת מקומית, מרמת ההרכבים, דוכני אמנות, אוכל ושתייה, ארט וכל הסובב. המטרה היא להיות סוג של פסטיבל נודד בארץ שמייצר מההופעות קליפים למדיות חברתיות.

להקת Moonshine, מתוך הסשן בנירעם. צילום: טל שרר

מה הפרויקטים הבאים עליהם אתם עובדים? שיתופי פעולה?

האירוע הקרוב שלנו קורה ב"פונדק" בירושלים ב24 לאפריל. "הפונדק" הוא בית קהילתי לתרבויות ויצירה, מקום עצמאי שעומד ונותן במה ליצירה ומפגש מקרב ומתחבר לקונספט שלנו בצורה מושלמת. האירוע ב"פונדק" נוצר כחלק מההדסטרט שלהם שנועד לשמור את המקום פתוח ולכן כל ההכנסות מהאירוע הן לטובת המשך הקיום של המקום וקהילת האומנים שבו. באירוע יופיעו חמישה הרכבים עם קשרים שונים לעיר, תהיה מכירה של אמנות מקומית ואנחנו מצפים לכיף גדול מ18:00 בערב ועד הזריחה.


ויותר רחוק – מה הפרויקט הגדול שהוא בגדר חלום?

המטרה היא להיות הקול של המוזיקה בפריפריה. להיות גורם ידוע באינדי הישראלי שחורט על דגלו קידום מוזיקה במקומות לא שגרתיים. אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר אוזניים ולצבור קהל, כדיי לקדם מוזיקה צעירה, עצמאית, מקומית וכנה בכל הפינות בארץ.


עוד משהו שתרצה לספר?

כן, אנחנו מחפשים שיתופי פעולה כל הזמן! אם מכיוון אמנותי של מוזיקאיות, אומניות, צלמות, רקדניות או כל דבר אחר ואם מכיוון של ספונסרים ושיתופי פעולה כאלה ואחרים. אם אתם מחוץ לתל אביב אז יש על מה לדבר (סליחה תל אביב :( ) אנחנו מאוד זמינים, בפייסבוק, באינסטגרם ובמייל ושמחים בטירוף לקבל פניות. אה ותבואו לאירוע "קול מקומי בפונדק// פסטיבל מוזיקה ירושלמי" שקורה במוצאי שבת ה24.4 ב"פונדק" ברחוב השורג 1 בירושלים, אין הרבה כרטיסים אז מומלץ לקנות מראש ומהרררר.



תודה רבה גיא,

את קול מקומי ניתן למצוא בפייסבוק, באינסטגרם, או במייל לפניות ושיתופי פעולה:

אל תהססו לפנות אליהם, ושימו אוזן ;)



91 צפיות0 תגובות
bottom of page