top of page
  • רועי ערמוני

לקראת אינדינגב 2019

המדבר מתעורר כפי שמארגני הפסטיבל אוהבים לומר. לבוש בגוונים צבעוניים יותר ובניחוח בינלאומי, אינדינגב 2019 כבר ממש מעבר לפינה.

?ככה זה היה נראה ב2018, מה מחכה לנו השנה

אינדינגב 2019 בא עלינו לטובה כאשר השנה הפסטיבל מקבל חיזוק משמעותי בדמות שיתוף פעולה עם המפיק שוקי וייס אשר מתמחה בהבאת אמנים מחו"ל להופעות בארץ. על כן, לצד מיטב השמות החמים בתעשיית האינדי המקומית, יכלול הפסטיבל גם כמות לא מבוטלת של הרכבים מהעולם.

‎‎‎‎

אילו עוד שיפורים והפתעות צפויים השנה?

נתחיל בפן הלוגיסטי, שם נראה עליית מדרגה ביחס לשנה שעברה במתחם הקמפינג. לצד המתחם השקט ומתחם המשפחות, מתחם rent-a-tent שכלל השכרת אוהלים מתרחב ומציע מאהל משותף עם פינת ישיבה מוצלת, מתחם בישול משותף ופינות קפה חינמיות. אופציית לינה משודרגת אף יותר היא בקראוונים אך המקומות אזלו בשלב זה. בנוסף, גם חובבי המאהל בפרטי יכולים להתפנק ולהשכיר מזרנים, שקי שינה ואוהלים למאהל שלהם. מעבר לכך, בצמוד למתחם אדמה תפעל חנות אשר תציע חטיפים ושתייה במחירים הוגנים, ובשביל המרכזי של מתחם הקמפינג יוקם בר אשר יפעל לאורך הלילה גם כשמתחם ההופעות ייסגר.


ובגזרה המעניינת יותר, צפויים לנו לא פחות מ-6 (!) מוקדי עניין והופעות:

  • במת הקוף – איך לא, הגביע הקדוש של האינדינגב, הבמה המרכזית והאייקונית שתארח את ההופעות החמות ביותר בפסטיבל.

  • במת הפיל – על אף שמה, במת הפיל קטנה מבמת הקוף ובה יופיעו אמנים שאני נאלץ להגדיר מכורח הנסיבות בלבד כ"יותר אינדי" ופחות מוכרים. בניגוד לשנה שעברה (2018) בה הייתה במה נוספת (במת החיפושית) להופעות עוד יותר אינדי, השנה החלוקה תהיה בין 2 במות אלו.

  • אינדיטרוניקס - הרחבה האלקטרונית של המדבר תארח את מיטב כוכבי הז'אנר עד השעות הקטנות של הלילה.

  • מתחם הספינה - מה שהתחיל כמיצג אומנותי והפך למסיבה הטובה ביותר באינדינגב 2018 יקבל שדרוג ויהפוך לרחבת ריקודים עם הופעות חיות.

  • מתחם סאונדסיסטם - מתחם חדש המתמקד בדאב ורגאיי עם מגוון הופעות מהז'אנר.

  • מתחם אדמה - מוקד של שיחות, הרצאות, סרטים ודיוני עומק.

מתחם הספינה ב2018, יש למה לצפות

הליינאפ המלא כולל קשת רחבה של אמנים אשר זולגים מגבולות הגדרת האינדי הטריוויאלי. הבחירה של המארגנים להקים יותר מוקדי עניין ובמות היא מעניינת אם כי לא מפתיעה. המארגנים הוכיחו בשנים האחרונות כי קו אומנותי וקונספטואלי מיוחד לא מרתיע אותם, והדבר מתבטא בשילוב ז'אנרים רבים כמו ראפ, היפ-הופ, וסאונדים מורכבים שכל ניסיון להכניסם בהגדרה קלאסית כמו אינדי-רוק-פופ-פולק יעלו בתוהו.


וכמובן שוקי וייס

במעגלי החברים שלי אני נוטה לבחון מי מכיר כמה שיותר אמנים שמופיעים באינדינגב, סוג של מבחן אסליות בסקאלה של "מי? אין את זה בגלגלצ אז לא מכיר" ועד "בטח! הייתי בהופעה שלהם בלבונטין כשעוד קראו להם בשם אחר ובקהל היו 7 אנשים". מודה שאולי הפעם אני מפסיד במשחק כי אני לא מכיר אף להקה שמגיעה מחו"ל, דבר שאמור להוות שדרוג משמעותי לפסטיבל, אם כי לא בטוח שבמטרה להקנות לו אווירה בינלאומית כמו שפסטיבל מטאור ניסה לעשות בשנה שעברה, שכן למיטב הבנתי קהל היעד הוא ישראלים. בנוסף, גם המשבצות החמות בבמות הגדולות שמורות לאמנים ישראלים בולטים ולא ללהקות מוכרות מחו"ל. סיבה עיקרית לשיתוף פעולה עם שוקי וייס יכולה להיות לוגיסטית, שם נתקלו המארגנים בהמון בירוקרטיה והיה חשש שהפסטיבל לא יתקיים השנה, לאור ביטול פסטיבלים דומים עקב דרישות מוגזמות מצד הרשויות.


לאור כל זה אני צופה אינדינגב מעולה, וכל מבט בליינאפ רק גורם לי לספור את השעות שנותרו. יאללה, הלכתי לארוז תיק.

64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page