top of page
  • רועי ערמוני

ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא מרימים את הבארבי

עודכן: 15 במאי 2022

שישי האחרון בבארבי, שעת צהריים, בחוץ היה חם אבל בפנים חם יותר כשהקהל מחכה שלבמה יעלו ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא ויארחו את שוטי הנבואה!


לקול תשואות הקהל עולים לבמה ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא שהם כידוע: רועי דורון, אוריה ויצטום, איתי כפיר, וגם רוני מרקביץ' שהצטרפה כחברה מן המניין באלבום האחרון. נראה כי ג'ימבו אימץ את המשפט "אתה מתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט אתה מגביר" כי כבר בפתיחה נתן בראש עם "הוליווד", המשיך עם "סצנה בפלוס" ואז "עזבנו את ת"א" כאשר וידאו-ארט מעולה מלווה את השירים.

רגע חמוד נרשם כבר בהתחלה כשג'ימבו פונה לילדה מהקהל שנמצאת על הכתפיים של אביה (כנראה) ומסביר לה שהוא רואה את ההשקעה שלה, כשכבר בהתחלה היא על הכתפיים ולא מחכה רק לשיא. כמובן שבהמשך הוא עוד יפנה אליה ויגיד "הנה את רואה, עכשיו היה השיא". לרגע הזה מצטרפת עוד מחווה כאשר נזרק מהקהל זר פרחים לכיוון הבמה וג'ימבו שומר אותו וזורק חזרה לקהל בהמשך באופן בו כלה זורקת את הזר לאחור. מה מקבל הבחור שתפס? "בירות לכולם על חשבונך" אומרת לו הלהקה.


אחרי כמה שירים המגבר של אוריה הפסיק לעבוד מה שטרף את סדר השירים בהופעה אך באלגנטיות רבה עבר ג'ימבו לבצע שני שירים בליווי אוריה בלבד על גיטרה אקוסטית. היו אלה "מטקות" שהוא להיט קיץ מובהק לימים חמים, ואחריו גרסת כיסוי ל"הנה אני בא" של הדג נחש בגרסה מרעננת עם כמה תוספות. אם פספסתם אפשר לצפות בזה כאן.

המגבר חזר לעבוד (הידד!) והלהקה המשיכה לתת בראש עם שירים מכל האלבומים, החל מ"אותי לא יחטפו" מאלבום הבכורה, "ביגידי בום" מהאלבום השני, ו"טינדר" מהאלבום השלישי. כל השירים מבוצעים באנרגטיות אדירה וסוחפים את הקהל אחד אחרי השני בביצועים מלאי עוצמה.


פרט לשירי האלבומים ג'ימבו ביצע גם את "רק מספר" שהוא הסינגל הטרי של הלהקה, ושני שירים שהם שיתוף פעולה עם אמנים אחרים: "סתלבט בקיבוץ" המשותף עם Full Trunk, וגרסה מקוצרת ל"סמוראי" של רביד פלוטניק בה מתארח ג'ימבו. אני באופן אישי ממש אוהב שירים שג'ימבו מתארח בהם כי הוא מביא איתו יכולת מילולית אדירה לצד סגנון הראפ הייחודי שלו, והשילוב הזה מקפיץ כל שיר בכמה רמות למעלה.

רגע מרענן היה כשאיתי כפיר המתופף עבר לקדמת הבמה לשיר את "לגזור את החוגר", שהוא שיר הנושא של הפודקאסט "הצבא הכי בעולם" בהנחיית ג'ימבו ואוריה (שבדיוק חזרו לעונה שניה, מומלץ!). ג'ימבו טען שאיתי הוא הזמר הכי טוב בלהקה, ומבלי להסתבך למי יש יותר כישרון בחבורה הכישרונית הזו, יש מצב שהוא צודק כי הבחור יודע לשיר ונתן ביצוע מהמם, שהיה אפשר לקחת מאוד ברצינות אלמלא הווידאו-ארט, שהקרין תמונות של חברי הלהקה מתקופת השירות הצבאי, קורע.


שוטי הנבואה עלו אחר כבוד וביצעו עם ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא את "אין אני", "ידיעה", וכמובן שגם את "כל הילדים קופצים רוקדים". במהלך השירים ג'ימבו שוזר מאש-אפ עם "סתם בן אדם" וגם עם בית מתוך השיר המפואר "סופר אגו" של שלישיית ויקטור ג'קסון.

אי אפשר שלא לציין כיצד בשיר "תביאו חטיפים" הקהל זרק חטיפים לכיוון הבמה, ואם עוד לא צפיתם ביופי הזה אז שריינו לעצמכם הופעה ותביאו חטיפים. ג'ימבו סיפר לאותה ילדה שישבה על הכתפיים (כן, הוא פנה אליה כמה פעמים במהלך ההופעה) כיצד לא חשב שהקהל ייקח ברצינות את האמירה הזו שבהתחלה הייתה רק שם של שיר אבל הם מבסוטים שזה קורה, כל עוד החטיפים בלי סלמונלה.


השיר שחתם את ההופעה היה "מאמי אני על זה" או בשמו העממי - לצוד את הנאצים. נדמה לי שהשיר הזה מקבל אהדה רבה בהופעות יותר מאשר כוחו היחסי באלבום, ולדעתי סוד הקסם שבו הוא הברייק החד בין התמימות בהתחלתו לאגרסיביות של הפזמון. אני חושב שלמרות שכנראה שמדובר בדאחקה, בפועל ג'ימבו מביא פן מעט יותר "אפל" בשיר הזה ומצליח לשלהב את הקהל שכבר נמצא בטירוף, לא סתם נבחר השיר להיות האחרון בהופעה.

הייתה הופעה מדהימה ובלטו בה אנרגיות בלי סוף, מוזיקה חיה בקצב גבוה, תאורה בצבעים עזים ווידאו-ארט נפלא להשלמת האווירה. אני מקווה שבקרוב נזכה לסינגלים נוספים לקראת אלבום רביעי? אין לדעת, ניתן רק לקוות. שימו אוזן.

231 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page